Palmako Tom lekstuga
palmako tom lekstuga
Hej underbara ni! Hoppas ni mår fint i den underbara sommarvärmen vi har. Det är ju ljuvligt nu!
När vi kom fram till landet i torsdags hoppade pojkarna bokstavlig talat ut ur bilen. De fick nämligen syn på att vår snickare hade byggt klart deras nya lilla hus, gick det inte att ta miste på glädjen. De blev helt överlyckliga. Det var precis den reaktionen jag hade hoppats på, men ändå var det så fint att få se deras ansikten lysa upp när de förstod att lekstugan faktiskt var deras. Det blev en överraskning för oss mammor att den var klar också hehe. Vi visste att det skulle ta tid då den är rätt stor med mycket detaljer.
Leonard ville flytta in i sitt nya hus direkt. Han sa ”mamma nu flyttar jag hemifrån under dagtid och på kvällen flyttar jag hem igen”. Han började genast göra stugan till sin egen lilla värld och började dekorera med bord, stolar, mattor och ljusslingor. Han fixade och donade med sådan noggrannhet och glädje. I blomlådorna planterade han blommor och plötsligt kändes det som att den lilla stugan hade fått ett eget liv. Det blev så mysigt och hemtrevligt, precis som ett riktigt litet hus ska vara. Bernard var så nyfiken på allt och kikade på hans storebror. På kvällen anordnade barnen inflyttningsfest med musik och fika.
Palmako Tom lekstuga
Jag valde lekstugan Tom från Palmako, en lekstuga som verkligen ser ut som att den är hämtad ur en saga. Med sina små fönsterluckor, blomlådor och fina detaljer blev den direkt en favorit. Den har dessutom ett litet loft som förstås gör den ännu mer spännande för barnen. Jag kan verkligen se framför mig hur många timmar de kommer att spendera där framöver, med lekar, hemliga klubbar och små äventyr.
Lekstugan är tillverkad i nordisk gran och är både charmig och praktisk. Den kommer grundmålad och har barnvänliga detaljer som fönster i akrylglas och klämfria dörrar. Det känns tryggt att veta att den är byggd med barnens säkerhet i åtanke, samtidigt som den ger dem en plats där deras fantasi får ta plats. Nu ska vi bara behandla trät och sedan ska vi måla den i matchande färg som stora villan.
Det fina med en sådan här liten stuga är att den egentligen är så mycket mer än bara en lekplats. Det blir deras egna lilla hörn på landet. En plats där de kan skapa sina egna minnen, precis som jag själv hoppas att de ska göra här.
Jag längtar redan efter alla sommardagar som kommer spenderas där inne. Med öppna dörrar, små möbler utanför, blommor i lådorna och två pojkar som får låtsas, leka och bara vara barn. Åh vad jag är lycklig över att dem gillade den så mycket.
Välkomna in till Leonard och Bernard
så nöjd och glad 🙂
påväg upp til loftet
han har börjat att bädda hehe
Så vad tycker ni om vår nya palmako tom lekstuga?
Vi började midsommardagen med mys på stranden 🙂
så roligt för killarna. Dem var sysselsatta i timmar
Bernards små badbyxor kommer från
rester av tårta kan ju vara det allra bästa
gosisar
en mysig kvällspromenad 
<3
fika i Norrtälje idag
Vi har planterat en Horetnsia klätterväxt på vardera sida om infarten till vårt hus. Ska bli spännande och se hur snabbt den kommer att växa.
årets krans blev en salig blandning av blommor från gården och köpta rosor 🙂
midsommarfirande på Väddö (Kista hembygdsgård) så mysigt!
Tänk att jag har två pojkar som ville och kunde dansa med i år 🙂
inget firande utan fiskedamm för barnen


Denna traktor är en favorit hos pojkarna. Den kommer från 

någon som ÄLSKAR mammas jordgubbstårta. hehe
så kul med lekar ändå tills solen gick ner… nästan..
Så fint med statyer i bakgrunden 🙂
fisken var verkligen så god
fina fina vän
aldrig en lunch utan en gokaffe
underbara restaurang
Så mycket fint hos Celine just nu
Här ser ni en sneak peak på blommorna 🙂 Hur underbara?
Dessa glasögon blev de 
Nu står det mellan dessa två armband. Vilken tycker ni?
Redeko Flowers har så mycket fint just nu
Det blev en latte på otroliga Hallwylska. Det är verkligen Stockholms finaste ”utomhus” restaurang 🙂 Har ni inte varit där så är det ett tips.
Klänningen som jag bar idag är magisk, från Bubbleroom. Har även denna i vit med svarta prickar på.
så mycket fint hos Graaf Ledin
Nyheter från L’Acuila. Så spännande märke.
så fina produkter 🙂 så taggad på att testa lite nytt från Hickap.
<3
visst blir man så ljuvligt glad av solen och värmen. Sommaren, du är underbar.
Sasha älskade maten som jag beställde från VetApotek 🙂


så inbjudande 🙂
Vi tog en kaffe innan maten bara för att vi var så kaffesugna 🙂 SÅ god latte!
fina vän <3
Vi tog en varsin grapefrukt lemonad. så frsäch!
maten, helt otrolig!
Efterrätten likaså
Och såhär har lilla jag sett ut idag. Blus från Bubbleroom.


såhär ser mitt hår ut idag, utan löshår.