Vi drog iväg

Hej och god morgon lördag <3
Igår efter frukosten packade vi ihop oss och åkte till landet. Äntligen! Både jag och Livia har haft mycket jobb det senaste så vi hade verkligen sett fram emot dagar på landet. Jag vill inte skriva lata dagar för det är ALLTID mycket att göra på landet. Men det är en helt annan typ av jobb. B somnade i bilen påväg upp till landet och fortsatte att sova när vi kom fram. Intill bilen satt jag och odlade. Jag passade på att göra saker ”ensam” för en gångs skull. Annars vill han vara med och ”hjälpa till”. Vi är här under helgen och sedan åker vi tillbaka till Stockholm en snabb sväng innan det är dags för midsommar här ute 🙂 Längtar så!

Idag fick jag sovmorgon, B sov ända till 09 och nu ska hela familjen njuta av nybakade scones som precis blev klart. Livia får verkligen till de mest perfekta socones. Jag äter dem helst med massor av smör och prästost. Mums!
Hoppas ni har och får en mysig helg.
Stor kram på er!

Livias scones är de bästa 🙂  mammas goding Traktorn jobbade intill vår gård igår. Så spännande att se tyckte killarna.

Jag och barnen låg och myste under en filt igår medans mamma Livia jobbade med grästrimmern hehe Leonard ville promt gå ut och säga ”god natt” till hans odlingar igår innan vi skulle sova. Så gulligt ändå.

Stockholm just nu

Hej finaste ni 🙂
Den långa vintern, mörkret och rusket är liksom helt förlåtet nu. Stockholm levererar en fantastisk sommar och jag känner mig hel pirrig på allt som väntar. Dessa dagar precis innan ledighet är så härliga tycker jag. Igår hade jag och Patricia en heldag i Gamla Stan. Vi kombinerar alltid en massa jobb, ärenden och så en god lunch tillsammans. Det är verkligen otroligt att ha en branschkollega och en god vän som henne så nära. Oslagbart! Vi möttes upp vid 10-tiden och då blev det vår standardkaffe, en latte på språng. Jag hade bokat en tid i en exklusiv butik för att kika på lite produkter som jag varit intresserad av. Tyvärr så var den produkt jag hade span på helt slutsåld. Men så är det ibland. Vi ttaskade vidare och gjorde lite fotostopp på vägen innan lunchen.
Lunchen blev på fantastiska Scarpetta. En restaurang som vi besökt innan. SÅ god mat. Igår tog jag deras ravioli med lax i. Verkligen gott.

Livia är iväg på jobbresa så nu är det jag och barnen som håller ställningarna här hemma. Vi åker till landet så fort hon är tillbaka. Längtar så 🙂

Hoppas ni har en bra torsdag och att ni får en fin helg när det är dags.
Stor kram på er.

     Invigde min nya fina, helt fantastiska kofta från Newhouse igår. Detta brand har legat mig väldigt varmt om hjärtat länge 🙂
Det var PR byrån Hanna Liska Pr som giftade den till mig. Koftan finns i butik NU för er som undrar 🙂 Jag bär S i den. Brukar vara en M, men Newhouse är lite större i storlekarna.

  fina, vackra gamla stan

så mysigt med lunch på Scarpetta. En ny favorit restaurang hos mig

finaste vännen

Deras uteservering är så mysig och lite lummig trots att den ligger så centralt.

Disclosure day

Igår kväll väntade något som jag alltid tycker är lite extra roligt. Jag var nämligen inbjuden av UIP Sverige till en smygpremiär av den nya filmen Disclosure Day, som har biopremiär idag.

Filmen visades på Filmstaden i Mall of Scandinavia och det är lite kul att få se en film före alla andra. Jag älskar sådana här kvällar. Att få komma iväg några timmar, träffa härliga människor och upptäcka nya filmer innan de släpps på bio. Vi fick en massa gott att äta innan filmen började.

Den här gången fick jag dessutom med mig min älskling vilket gjorde kvällen ännu bättre. Mormor och morfar ryckte in och passade barnen, så vi fick en välbehövlig date night tillsammans. Bara det kändes som lyx. På plats mötte vi även upp Patricia och Amanda 🙂

Disclosure Day är en spännande sci-fi-thriller regisserad av Steven Spielberg. Filmen kretsar kring ett stort avslöjande om tidigare hemligstämplad information kring utomjordiskt liv och mystiska observationer genom historien. Samtidigt följer man flera olika personer vars vägar korsas när sanningen riskerar att komma ut.

Det är en film som bjuder på både spänning, konspirationer och en hel del oväntade vändningar. Jag och Livia satt verkligen fokuserade genom större delen av filmen och ville hela tiden veta vad som skulle hända härnäst. Jag ska vara ärlig och säga att filmen kanske hade kunnat vara lite kortare. Den är ganska lång och vissa delar hade nog kunnat stramas åt. Men trots det tyckte vi båda att den var riktigt bra och väldigt sevärd. Det var länge sedan jag såg en film som höll mig så nyfiken hela vägen igenom. Om du gillar thrillers med mystik, hemligheter och lite sci-fi-inslag tror jag definitivt att den här kan vara något för dig.

Och framför allt blev det en väldigt mysig kväll. Ibland behöver man bara några timmar utanför vardagen, en stor biostol, en spännande film och fint sällskap för att ladda batterierna lite. Håller ni inte med mig?

Tack UIP Sverige för en supertrevlig kväll, som alltid!

så smidigt för oss att ta bilen till Mall of Scandinavia. Använder sällan bilen på vardagarna.. Vi har den nästan enbart till landet.

Vi var så hungriga när vi kom fram så vi käkade lite på Max. Blir aldrig besviken hehe

Dags för bio!

<3  efter förskolan häng i parken 🙂
Barnens fleece är från Polarn o Pyret

Precis sett klart dokumentären om anklagelserna mot Michael Jansson. Mår så dåligt av den.. Usch. Jag är givetvis team ”Michael är oskyldig”

Twistshake Avena fåtölj

Twistshake Avena fåtölj
Reklam

Hej på er!
Jag bara måste få visa er vår nya möbel här hemma. Vi har fått hem den fantastiska Avena fåtölj från Twistshake. Den är underbar på alla sätt och i detta blogginlägg ska jag berätta lite mer om den.

Twistshake Avena fåtölj omdöme

Vissa möbler blir snabbt en naturlig del av hemmet och så blev det just med denna. Alla i familjen vill sätta där, helst på samma gång hehe. Från första dagen den kom hem till oss har den varit upptagen nästan konstant. Antingen sitter jag där med en kopp kaffe på morgonen, Leonard kryper upp med en bok eller så samlas vi för en mysig stund tillsammans efter förskolan.

Och ja, Bernard ammar fortfarande lite på kvällarna. Han är ju två år nu, men så länge vi båda trivs med det får det fortsätta. De stunderna har blivit extra mysiga i Avena, där vi kan luta oss tillbaka och bara varva ner tillsammans efter dagens alla äventyr. Jag njuter verkligen av myset.  Det jag älskar mest med fåtöljen är att den inte känns som en typisk amningsfåtölj. Tvärtom. Den är så snygg att den lika gärna hade kunnat stå i vardagsrummet som en exklusiv designfåtölj. Den mjuka teddyklädseln och den ljusa färgen gör att den smälter in perfekt hemma hos oss. Det blev ett perfekt komplement till vår soffa.

Komforten är också helt fantastisk. Med ett knapptryck kan man luta ryggstödet och fälla upp fotstödet, och den mjuka gungfunktionen gör att man nästan inte vill resa sig igen. Det har blivit min favoritplats när jag vill läsa, jobba en stund på datorn eller bara få några lugna minuter för mig själv.

En detalj som jag inte visste att jag skulle uppskatta så mycket är de inbyggda USB-utgångarna. Det låter kanske som en liten sak, men att kunna ladda mobilen samtidigt som man sitter där är faktiskt väldigt praktiskt.

Det bästa är ändå att fåtöljen används av hela familjen. Den har blivit en plats för sagostunder, kvällsmys, filmkvällar, amningsstunder och lugna morgnar. Precis så som jag tycker att de bästa möblerna ska vara. Spana in den hos Twistshake.

Ni hittar fåtöljen här (klick)
Koden emmajennie ger er 20% på ALLT hos Twistshake

Twistshake Avena fåtölj Twistshake Avena fåtölj Twistshake Avena fåtölj Läs mer: Twistshake badkollektion

En inspirerande måndag

Hej kära ni <3
Hoppas ni haft en bra start på den nya veckan. Nu är det inte långt kvar till lååångledigt.
Idag började jag dagen med frukost tillsammans med min vapendragare, Patricia på Gretas (Haymarket). Vi tog en lång frukost i denna fantastiskt mysiga miljö. Det är ju så fint här och helt ogenomtänkt så kände jag mig som inredningen i min nya blommiga klänning från Bubbleroom hehe. Efter frukosten hjälpte vi varandra att fota lite samarbete innan vi gick vidare till dagens lunchevent som PR to go tillsammans med Unionen bjöd in till. Vi fick fantastisk lunch och så god efterrätt. Sommar i en skål – glass och jordgubbar.

Under luncheventet pratade vi om inkludering på arbetsplatsen och om hur verkligheten fortfarande ser ut för många transpersoner och HBTQ+ personer i arbetslivet. Även om jag gärna vill tro att alla har samma möjligheter, visar forskning att det fortfarande finns stora utmaningar. Det handlar om allt från svårare vägar in på arbetsmarknaden till diskriminering och osäkerhet på jobbet.

För mig blev det en viktig påminnelse om att inkludering inte bara är ett ord vi använder – det handlar om människor. Om att känna sig välkommen, respekterad och trygg i sin vardag. Något som borde vara självklart för alla. Jag har själv upplevt mobbning på arbetslpalser och jag vet vad det gör med människan.  Jag tror att många av oss vill göra rätt, men ibland behöver vi stanna upp och lyssna på andras erfarenheter för att förstå hur verkligheten kan se ut utanför vår egen bubbla. Tänk att vissa människor inte KAN gå en prideparad. Man kan ju knappt tro att det är sant år 2026.. Men det är verkligheten för många.

Det som fastnade mest hos mig efter dagens lunch var just vikten av att få vara sig själv. Att inte behöva dölja delar av sin identitet för att passa in eller känna sig accepterad. Ingen ska behöva känna oro för hur kollegor eller arbetsgivare ska reagera på vem man är.

Tack för en inspirerande och tankeväckande lunch. Så givande samtal med alla talare som var på plats idag.

  Frukost på Greatas, Haymarket på hötorget

 

Parklek på Karlaplan

Hej fina ni!
Helgen har rusat förbi som den brukar. Vi har varit hemma i helgen och det har varit mysigt det också. Men jag saknar landet, speciellt nu när det varit så bra väder. Förhoppningsvis åker vi redan torsdagkväll eller fredag morgon till veckan. Denna helgen har vi verkligen bara tagit det lugnt. Vi firade nationaldagen hemma. Jag fick även tid till att fixa naglarna då det var på tok för länge sedan sist. Vi har myst i parken och sedan har vi gått promenader. Så skönt att inte ha något planerat (ibland hehe).

Idag har vi varit på Fältöversten och sprungit lite ärenden hela familjen. Det har shoppats lite och det har kikats på födelsedagspresenter till Leonard. Han vet exakt vad han vill ha och det underlättar för för mammorna hehe. Vi har även köpt en varsin present till barnens pedagoger på förskolan. Leonard fick stolt välja. Vi har fikat på Thélins och umgåtts lite med barnens mormor och morfar. Vu har även lekt jättemycket på Tessinsparkens underbara parlek. Denna park är verkligen den bästa när det kommer till parker i innerstaden. Gillar den mycket mer än exempelvis vasaparken och Humlegården.

Nu ska jag planerat outfits för veckan och steama ett gäng nya kläder som jag hämtade ut igår.
Hoppas ni får en mysig söndagkväll allihopa 🙂
Stor kram på er.

Fika med mormor och morfar på Thélins Karlaplan 

Leonards ”go to” fika är prinsessbakelsen

Bernard sitter äntligen i vagnen. Alltså, jösses vad det underlättar! Han har vägrat vagnen hela våren och nu äntligen har det släppt…

dessa små hus är ju så söta   <3  mammas goding. Det har varit så varm idag och jag har smort in barnen med solskydd hela tiden känns det som. Vi har solskydd från skinome. Bästa vi haft.

Det är verkligen så mysigt i denna fantastiska park. Intill finns även en plaskdamm som barnen kan bada i. Vi har gjort det tidigare, men just idag hade vi inga badkläder med oss. Det får helt enkelt bli nästa gång 🙂

Smycken för sommaren

Inlägget innehåller reklam för Mockberg

Hej fina ni!
Regnet hänger i luften och solen har försökt kämpa sig fram idag. Idag förblir en mulen dag helt enkelt och det är okej det med. Mina plantor behöver regn på landet så det är ju positivt hehe. Är man väldigt vuxen när man tänker så? Nåväl. Nu vill jag visa er mina absoluta favoritsmycken hos Mockberg. Dessa är nya i sortimentet och det kan ju inte bli mer somrigt.

Jag fick hem Floral Collection från Mockberg nyligen och det passade så fint in i den här tiden på året. Nu är det juni och sommaren är i full blom. Det är något med de små blomdetaljerna och fjärilarna som gör att det inte bara känns “snyggt”, utan lite mer romantiskt på ett enkelt sätt, vilket är så otroligt mycket jag.  Stenarna fångar ljuset på ett sätt som gör att det glimrar till när man rör sig, utan att ta över.

Jag har alltid varit svag för smycken som går att bära varje dag, sådana som funkar till en enkel blus lika mycket som till en klänning. Det här är precis den typen. Jag har mixat lite olika delar från kollektionen och det känns som att de blir finare tillsammans än var för sig. Jag matchar smycken tillsammans med min tidigare favorit, Oval Watch. Den är ju magisk och den har jag älskat länge. Kollektionen finns även i silver för de som föredrar det.

Ni får fortsatt 20% på allt hos Mockberg med koden EMMA20 passa på att unna er något fint till sommaren, eller varför inte som en present till någon ni tycker om 🙂

Shoppa här (klick)

Nu vill jag passa på att önska er en fantastisk helg.
Ta hand om er. Stor kram!

Här ser ni mitt nya armband tillsammans med min klocka som jag älskar

Har både halsband, armband och örhängen från den nya kollektionen från Mockberg Mockberg har mycket eleganta smycken så in på site och kika 🙂

En lägre växel…

Hej på er! Hoppas ni mår fint såhär en torsdag i juni 🙂 Helt sjukt att det redan är juni, sommarens fredag.
Det händer aldrig att jag napar med Bernard på dagarna, men idag blev det så. Jag kände mig så trött, yr och nästan som förvirrad. Det har varit dåliga nätter och jag har jobbat väldigt mycket. Jag har suttit uppe sent på kvällarna när de andra sover för att komma ikapp med jobb. Det har blivit lite mycket och idag så orkade jag helt enkelt inte hålla igång. Bernard fortsätter att sova och då ska jag sätta mig med en kaffe och beta av mailen i lite lugn takt. Man måste lyssna inåt ibland.

Ikväll skulle jag på en förhandsvisning av en biofilm ute i Mall of scandinavia. Men den blev tyvärr inställd. Supertråkigt, men nu känns det ändå lite skönt ändå. Verkligen allt sker av en anledning.

Det är inte helg än, men jag har hunnit med så galet mycket ändå. Både roliga jobbgrejer och mycket roligt privat. Häromkvällen var jag på middag med två kära vänner. Vi alla behövde burgare och pommes så vi knatade in på ett hotell i närheten och fick det vi var sugna på. Så mysigt! Jag har även hunnit besöka French Connection tillsammans med Patricia. Dem har ett otroligt showroom / kontor mitt i stan och det var så roligt att få hälsa på där. Bra vecka! Nu ser jag fram emot ett lugnare tempo under fredagen.

Stor kram på er!

Min fantastiska klänning i linne kommer från Stenströms

På besök hos French Connection. Fick med mig så fina plagg därifrån. Ska såklart visa er 🙂 Har ni inte spanat in detta märke så gör det 🙂

älskade ni <3

Otrolig middag med två vänner jag håller så otroligt kärt.
Tänk vad gott det kan vara med hamburgare (tryffel dessutom) och pommes. Mums!

Full fart jobbonsdag

Hej på er <3
Jag ska inte sticka under stolen med att jag är trött… Igår var jag i stan under hela dagen. Frukost i kombination av jobb, ännu mer jobb, besök hos ett varumärke som vi har samarbete med och sedan hem för lite adminjobb. Därefter var det raka vägen till föris för att hämta. Vi lekte en stund ute innan vi gick hem och när mamma Livia kom hem så svirade jag om inför kvällen. Jag tog en taxi till stan för att möta upp två underbara vänner, Richard och Caroline. Det blev middag på stan och skaller non stop i flera timmar. Jag kom hem rätt sent och var totalt slut. Jag sov hela natten utan uppvak (tack och lov) och idag har jag fått så mycket gjort. Jag gick upp innan barnen vaknade för att göra mig i ordning. Efter lämning åkte jag in till Karlaplan där jag mötte upp Patricia för jobb tillsammans (så kul!!).

Vi käkade frukost på Thélins och jobbade på i ett par timmar. Efter det fotade vi lite i det underbara vädret innan vi traskade vidare. Vi gick förbi Hanna Liska Pr. En byrå som har fantastiska varumärken. Jag har jobbat länge med dem och nu har dem fått in ett av mina absoluta favoriter, Newhouse. Ni som följt mig länge (eller känner mig) vet hur mycket jag älskar deras kläder. Det var så kul att få spana in hösten och även lite sommarplagg. Ni ska få se mer från Newhouse här.

Hoppas ni har en mysig onsdag 🙂
Stor kram på er

såhär har lilla jag sett ut idag 🙂

mysig frukost på Thélins i morse <3

Dagarna med dig är så roliga 🙂

Denna kappa kommer ut i höst. Från Newhouse såklart 🙂

om en blus var jag 🙂 Ren Logiks produkter är fantastiska! Deras rengöringar är underbara 🙂

 Tack Hanna Liska för titten 🙂  

Brunch på Mon Village Caio

Brunch på Mon Village Caio

Hej underbara ni <3

Idag tog jag och Patricia en brunch på ett ställe som jag inte visste fanns, nämligen Mon Village Caîo i Vasastan. Och vilken pärla det visade sig vara. Jag är så glad över att min vän tog mig hit.

Redan när vi klev in genom dörrarna kände jag att det här inte var vilket café som helst. Det finns en sådan värme och omtanke i hela lokalen. Inredningen är så harmonisk och andas skandinavisk / Japansk design. Mysigt och väldigt fint.

Mon Village Caio är faktiskt Sveriges första nätverksdrivna café för föräldrar, skapat av föräldrar. Tanken är att erbjuda en plats där vuxna kan koppla av, umgås och inspireras samtidigt som barnen har en trygg miljö att vara i. Jag älskar verkligen konceptet. Det träffade mig.

Jag beställde deras Melted Chicken Sandwich tillsammans med en smoothie och en latte. Allt var så gott. Mackan var precis sådär matig och smakrik som man vill att en brunchmacka ska vara, och latten satt som vanligt perfekt. Jag vågade mig även på att beställa en matcha, mest för att ge den ännu en chans. Men nej, jag får nog erkänna att matcha fortfarande inte är min grej. Jag önskar nästan att jag tyckte om det lika mycket som alla andra verkar göra, men där går min gräns, haha. Men det kanske är som med öl, att man måste lära sig. Dock har jag aldrig lärt mig att dricka öl. Jag är kort och gott en kaffemänniska.

Vi satt kvar länge och pratade om livet, jobb och lite sommarplaner. Tiden går så snabbt över en brunch tycker jag,

Hur som helst så kommer jag  gärna tillbaka. Nästa gång kanske med barnen, nästa gång kanske med en vän. Oavsett anledning är det ett ställe som är väl värt ett besök om ni befinner er i Stockholm och vill uppleva något lite mer personligt än ett vanligt café. Mon Village Caio hittar ni på Tomtebogatan 2.

    Nu ska jag unboxa en massa paket här hemma. Först ut en låda (efterlängtade) tvättmedel från Västerbottenssåpa.